Vredestein supporta la Coppa delle Alpi 2019
Coppa Header.jpg

Vredestein ondersteunt Coppa delle Alpi 2019

De Mille Miglia staat bekend als ‘mooiste race ter wereld' en trekt jaarlijkse tijdens het vierdaagse zomerevenement de meest exclusieve klassieke auto's uit de hele wereld aan. Bovendien is de Coppa delle Alpi, de wintereditie van Mille Migla, in december 2019 na decennia voor het eerst weer nieuw leven ingeblazen. Als hoofdsponsor nam Vredestein met twee teams deel aan het evenement.

Vredestein en klassieke autobanden

In de afgelopen 110 jaar heeft Vredestein een sterke traditie opgebouwd in het leveren van premium banden voor de zomer-, winter-, klassieke en allseason-segmenten. Door talrijke onafhankelijke tests te winnen in de loop van de jaren, heeft het merk zich bewezen als een van de best presterende bandenproducenten in de wereld. Het Vredestein-bandenassortiment is een perfecte aanvulling op de vormgeving van elk voertuig, zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.

Het Vredestein-team

Twee voertuigen vertegenwoordigen Vredestein op de 1200 kilometer lange reis tijdens de Coppa delle Alpi 2019. De eerste wordt bestuurd door Giovanni Moceri en Daniele Bonetti en is een Alfa Romeo Giulia GT uitgerust met 155/80 R15 Snow Classic-banden. Het tweede team bestaat uit Mario Passanante en Anna Maria Pisciotta in een Fiat 1100/103 met de nieuwste versie van de 175/70 R14 Snowtrac 5. De uiterst moderne prestaties van deze banden in combinatie met de expertise en ervaring van de bestuurders past perfect bij deze klassieke auto's.

 

De route

Aan editie 2019, officieel opgenomen in het Italiaanse Major Events Championship, doen 47 auto's van de 1e tot de 6e groep mee, dat zijn auto's tot 1976. De route leidt de auto's langs de adembenemende uitzichten van de Alpen, door de Italiaanse Alpenbergen, Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland.

Op de eerste dag van de race, woensdag 4 december, begonnen de auto's volgens de traditie in Brescia om richting het Gardameer te rijden. Na de lunchpauze in Fai della Paganella, staken ze de Passo della Mendola over en gingen ze richting het Adige-dal naar Bolzano om de etappe te finishen in Bressanone.

In de tweede etappe reden de deelnemers richting de Dolomieten en gingen ze Oostenrijk binnen via de Brenner-pas: vanuit Innsbruck gingen ze naar Seefeld voor een diner en overnachting.

Tijdens de derde etappe kwamen de auto's over het grondgebied van Oostenrijk, Duitsland en weer terug door Italië om de dag in St Moritz, Zwitserland te eindigen.

In de vierde en laatste etappe, op zaterdag 7 december, gingen de deelnemers naar Valtellina en Valle Camonica om in Ponte di Legno te eindigen. Na een nachtklim van de Passo del Tonale vond de prijsuitreiking plaats op 2753 meter, op de Presena-gletsjer, in het natuurpark Adamello Brenta en op de hellingen van Piandineve.