Bandenmonitor: Vredestein wint wederom marktaandeel in Nederland

Bandenmonitor: Vredestein wint wederom marktaandeel in Nederland

Het aantal auto’s dat in Nederland rondrijdt op banden van premiummerken als Continental, Michelin en Bridgestone is de afgelopen twaalf maanden teruggelopen. Dat blijkt uit de meest recente Kwik-Fit Bandenmonitor.

Continental blijft met een wegdekaandeel van 20,9 procent het meest verkochte merk in Nederland, maar levert wel 1,7 procentpunt in. Ook Michelin, de nummer twee, daalt van 20,7 procent in 2016 naar 19,8 procent dit jaar. Goodyear en Vredestein slagen er als enige A-merken in te groeien. Neerlands trots verdrijft Bridgestone van de derde plaats.

“Vredestein is met afstand de grootste speler op het gebied van vierseizoenen- en winterbanden en dankt zijn topdrie positie aan de positieve testresultaten van de Quatrac en de goede reputatie in ons land, het is toch een beetje ‘ons’ merk”, zegt Arjan van der Meer, marketing directeur van Kwik-Fit. Goodyear staat op plek 4 met een redelijk stabiel aandeel van 6,1 procent. Bridgestone blijft aandeel verliezen en staat nu op plek 5 met 4,7 procent, op de voet gevolgd door Hankook met een aandeel van 4,6 procent.

Vredestein wint wederom marktaandeel in Nederland